Procedura wydania zaświadczenia
Zgodnie z art. 217 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. Poz. 735 ze zm.) organ administracji publicznej wydaje zaświadczenie na żądanie osoby wnioskującej o uzyskanie zaświadczenia.
Składanie wniosków osób zainteresowanych uzyskaniem zaświadczenia odbywa się poprzez: złożenie dokumentów w KPP w Bytowie przy ul. Styp - Rekowskiego 2, za pomocą e-mail na adres: kppbytow@gd.policja.gov.pl lub listownie.
Warunkiem wydania zaświadczenia jest przedłożenie organowi potwierdzenia dokonania przez zainteresowanego opłaty skarbowej w wysokości 17 zł, która to została określona w ustawie z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej ( Dz. U. z 2020 r. poz. 1546 z póź. zm. ). Opłatę skarbową należy uiścić na rachunek Urzędu Miasta Bytów: nr rachunku w PKO BP S.A. 32 1240 3783 1111 0000 4080 8633
Zaświadczenia wydawane są w formie pisemnej i przesyłane na adres do korespondencji wskazany we wniosku w terminie określonym w art. 217 § 3 ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego.
Komenda Powiatowa Policji w Bytowie dodatkowo informuje, że na podstawie art. 217 § 2 pkt 2 Kodeksu Postępowania Administracyjnego, zaświadczenie wydaje się, jeżeli osoba ubiega się o nie ze wglądu na swój interes prawny w urzędowym potwierdzeniu określonych faktów lub stanu prawnego. Ponadto dane osobowe mogą być udostępnione wyłącznie na wniosek Sądu lub ubezpieczyciela (podstawa prawna - art 42 Ustawy z dnia 11 wrzenia 2015r i działalności ubezpieczeniowej i reasekuracyjnej).
W celu otrzymania zaświadczenia należy:
1. Wypełnić wniosek o wydanie zaświadczenia - wzór w załączeniu
2. Dokonać wpłaty w wysokości 17 złotych na wskazany wyżej numer konta
3. Załączając oryginał dowodu uiszczenia opłaty skarbowej złożyć wniosek w Komendzie Powiatowej Policji w Bytowie w dowolnej formie: osobiście w siedzibie jednostki przy ul. Styp Rekowskiego 2, mailowo na adres: kppbytow@gd.policja.gov.pl lub listownie.
Pliki do pobrania
-
Wniosek o wydanie zaświadczenia
122.37 KB